För ett år sedan

Vad vi gjorde för ett år sedan det vet vi alla, iallfall om man kikar i iPhoto... Det är dock svårare att förutse hur livet ser ut om ytterligare ett år.
 
Den 28:onde maj 2013 hade jag ingen aning om att jag skulle sitta på KAU förkyld och jäklig och leta upp klipp som pedagogiskt bäst symboliserar det vidriga brott som kallas trafficking (http://youtu.be/y-a8dAHDQoo). För ett år sedan hade jag och Jimmy picknick i skogen utanför Bergby, jag var ledig och livet tedde sig ganska självklart. Jag visste att jag skulle börja läsa och jag visste vart jag skulle bo.
 
 
 
Men tiderna förändras och nu sitter jag här med lite, vad jag kallar, framtidsångest. Är läraryrket rätt? Kan jag söka jobb utan en färdig examen? Orkar jag flytta till Göteborg igen för utbildningen jag kanske vill läsa? Vad är rätt, och vilket väg är bäst att ta? Varför ser världen ut som den gör och vart ska jag vara i den - hur ska jag bete mig i den? osv. osv. Man blir ju bara trött på sig själv asså... 
 
 
För övrigt kommer jag inte att kommentera EU-parlamentets valresultat, det klarar media så bra på egen hand. 

Kommentera här: